מועדון סטלמך פתח תקוה עתר נגד העירייה

עתירה מנהלית נגד עיריית פתח תקווה: מתבקשת לנמק מדוע היא מסרבת להקצות אולמות ספורט לקבוצת הכדורסל 'מ.כ. סטלמך' הפועלת בעיר

עיריית פתח תקווה נוקטת במדיניות של אפליה אסורה והקצאה פסולה של משאבי ציבור, בכך שהיא מסרבת לאורך שנים, להקצות למועדון הכדורסל 'סטלמך פתח תקווה' אולמות ספורט לשימושו – כך נטען בעתירה מנהלית שאותה הגיש לאחרונה המועדון, באמצעות עורך הדין ליאור שמעוני, בין היתר, נגד העירייה ונגד מנהל אגף הספורט בעירייה.

לקריאת הכתבה באתר Ynet – לחץ כאן >>

בעתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נטען כי מאז הקמתו ועד היום, שנה אחר שנה, מבקש מועדון 'סטלמך' להיכלל בהקצבת זמן השימוש במתקני הספורט הציבוריים של העירייה לטובת בתי הספר שלו ומשחקי הליגה לילדים ונוער, אך העירייה באטימות ובערלות לב מסרבת להשיב לו מענה כלשהו, הן באשר לקבלת שעות אימונים ומשחק במתקני הספורט של העירייה והן באשר לקריטריונים לקבלתן.

לדברי עורך הדין שמעוני, באותה עת ממש, מקצה העירייה באופן קבוע, שעות אימון ומשחק במתקני הספורט העירוניים, לשלוש אגודות ספורט אחרות שפועלות בעיר – מכבי, הפועל ואליצור.

מועדון הכדורסל 'סטלמך פתח תקווה', רשום באיגוד הכדורסל הישראלי ומפעיל בעיר פתח תקווה קבוצות בוגרים לספורט תחרותי בכדורסל. המועדון הוקם כעמותה רשומה בשנת 2015 על ידי תושבי העיר, שצמחו במחלקות הילדים והנוער של אגודות הספורט השונות הפועלות בה.

על פי העתירה, המועדון הוקם במטרה להשיב לפתח תקווה את ההישגיות בענף הכדורסל, ומתוך רצון להקים קהילה מאוחדת סביב הכדורסל בעיר. כמו כן נטען, כי חברי העמותה פועלים בהתנדבות מלאה ועוסקים במלאכה מתוך תחושת שליחות.

עוד נטען בעתירה, כי החל משנת 2018, מפעיל המועדון גם קבוצת ילדים עם צרכים מיוחדים, שעבורם הוא משמש בית חם ומספק להם אתגר, עניין ותחושת שייכות לצד תחרותיות והישגיות. פרויקט זה, כך נטען, מתקיים במסגרת תרומה לקהילה, כשהמועדון נושא בכל הוצאות האחזקה והתפעול של הקבוצה.

המועדון מציין בעתירה, כי בעונת המשחקים 21/22 זכתה הקבוצה הבוגרת שלו באליפות הליגה, והעפילה מליגה ב' לליגה א'. כמו כן, זכתה הקבוצה בגביע הליגה לליגות ב', ובכך השלימה זכיית "דאבל", היחידה מבין כל קבוצות הכדורסל בישראל בעונת משחקים זו.

עורך הדין שמעוני טוען בעתירה, כי מועדון 'סטלמך' מבקש זה מספר שנים להפעיל גם בית ספר לכדורסל לילדים ונוער, אולם, הדבר נמנע ממנו בשל מדיניותה המפלה של העירייה. עקב כך, הוא נאלץ לרעות בשדות זרים ולמרבה האבסורד לקיים משחקים ואימונים בערים אחרות.

עוד נטען בעתירה, כי בחודשים האחרונים התקיימו מספר שיחות, מפגשים ותכתובות בין המועדון לעירייה, בניסיון להביא את העירייה לחדול מהתנהלותה זו, אולם אלה לא נשאו פרי. יתרה מכך, כנטען, באחת השיחות שהתקיימה לאחרונה אף נאמר למועדון על ידי העירייה, כי היא שוקלת להקצות את המתקנים העירוניים לשימושו של גורם נוסף, שאינו קשור למועדוני הספורט הפועלים בעיר.

עוד טוען עורך הדין שמעוני, כי גם בדין ודברים שהתקיים עם העירייה, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, בשיא הרישום לבתי הספר לכדורסל המופעלים ברחבי העיר, המועדון לא זכה למענה ברור מהעירייה, למעט תשובה לקונית, לפיה "סדר יומנו איננו נקבע על פי לוחות זמנים של אגודה כזו או אחרת".

בשל סירובה של העירייה להעמיד למועדון מגרשים תקניים, טוען עורך הדין שמעוני, נאלץ המועדון להודיע ל-40 הילדים, שכבר נרשמו למועדון, על סגירת הקבוצות ובתי הספר לכדורסל.

עוד נטען בעתירה, כי הזכאות להקצאת מגרשים למשחק ולאימון קריטיים כמעט לכל היבט בהקשר של קבוצת ספורט עירונית, שכן ללא מגרשים תקניים לא ניתן להיכלל ברשימת הקבוצות של איגוד הכדורסל, לא ניתן להשתתף במשחקי הליגה שמארגן האיגוד ולא ניתן לקבל תקציבים ממשרד הספורט ותקציבים עירוניים.

מועדון כדורסל 'סטלמך' מבקש מבית המשפט, באמצעות עורך הדין שמעוני, להורות לעירייה לנמק בדחיפות, מדוע אינה מאפשרת לו שימוש במתקניה, חרף העובדה שהוא עומד בכל הסטנדרטים המקצועיים, הספורטיביים והניהוליים הנדרשים.

עורך דין ליאור שמעוני מתמחה בעתירות מנהליות ובדין האזרחי-מסחרי

מועדון סטלמך פתח תקוה עתר נגד העירייה אפליה פסולה ואסורה